Wednesday 9 March 2011

Pelantikan sebagai blogger

Assalamualaikum . 'saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan' . itulah perkara pertama yg saya harapkan daripada bloggers yang dah berpengalaman . saya pun tidak menyangka saya akan jadi seorang penggerak jari di atas keyboard untuk berkongsi idea dan maklumat bersama sahabat-sahabat sekalian .

Jadi, saya mula tertarik untuk berkongsi ini kerana beberapa faktor :
1) masa yang sangat lapang sepanjang saya menjadi pelarian politik mesir .^^
2) seronok membaca blogs kawan-kawan yang sangat kreatif .
3) yang ni saya rasa patut jadi no.1 (tapi malas pulak nak edit balik) . saya belajar sesuatu yang sangat berharga daripada program SPIES yang baru saya lalui . saya sedar tentang tujuan hidup sebagai khalifah yang mempunyai tanggungjawab sosial terhadap masyarakat . saya suka quote ni " Erti Hidup Pada Memberi , Indah Hidup Bila Berbakti "(dah tertulis kat bawah tajuk blog dah pon) . Jadi, saya ingin menulis untuk memberi dan berkongsi dan kalau boleh ingin berbakti agar dapat memahami erti hidup dan merasakan keindahannya .

*macam lah aku ni pakai cermin mata*
                                   


Moga-moga ALLAH beri kekuatan untuk memikul tanggungjawab ini . Saya sengaja menggunakan cara penulisan yang agak skema kerana bila lagi saya nak menulis begini? asyik dengan short form . 'Bahasa jiwa bangsa' . walaupun saya bukan U*** (jangan salah anggap..~) yang asyik memperjuangkan Melayu, tetapi saya ada kesedaran bahawa kekuatan bahasa tempatan dapat memajukan masyarakat tempatan di sesebuah negara . penggunaan kata ganti diri 'saya' harap tidak menjadi masalah dan persoalan .

okeylah begitu . saya amat memohon tunjuk ajar dari sahabat-sahabat pembaca blog saya .mohon ditegur kalau ada salah silapnya . saya suka lagi satu quote . 'LIFE IS ABOUT MAKING CHOICES' . idea dan pendapat saya tidak semestinya diterima dan dibenarkan bulat-bulat, tetapi anda harus membuat penilaian dan pilihan sendiri . tegur dan radd(bangkang)lah saya jika rasa salah .

Salam perkenalan..and thank you in advance~
                                   Salam 'alaikum wbt.

3 comments:

  1. bagus niat tu Doc,tapi tak sabar nak tggu Doc update mase smpai kat mesir nanti.leh tahu bnyk psl bumi para anbia' tuh.saya sentiase eksaited nak denga cite dari student over c cam doc.

    jgn lupe share bnyak2 cte k?sharing is caring.HAHA

    11 March 2011 06:33

    ReplyDelete
  2. insyaALLAH..tp klau nk rse,kne dtg sndiri la

    ReplyDelete
  3. kalu ade rezki ade lah mesir,kalu ade rezki ade lah u.
    tapi arapnye ade lah rezki tuh,hermm..

    ReplyDelete